جذب 700میلیارد تومان نقدینگی در بازار ابزار نوین فرابورس
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران،'مصطفی امید قائمی' افزود: با اعلام بسته سیاستی - نظارتی و با توجه به افزایش نرخ اوراق مشاركت از سوی بانك مركزی، تمهیداتی هم برای افزایش نرخ سود اوراق مشاركت با درآمد ثابت با پیگیری فرابورس و همكاری ضامنین، ناشران و بانیان اوراق و سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شد.

وی افزود: تاكنون نرخ سود 500 میلیارد تومان از این اوراق ، از 17به 20درصد افزایش یافت و امیدواریم تا 7فروردین 91 ، افزایش نرخ سود سایراوراق محقق شود.

وی اظهار داشت: اوراق مشاركت فرابورس در مدت كوتاهی توانست اعتماد سرمایه گذاران را فراهم كند وكمك شایانی به مدیریت دارایی شركت ها و سرمایه گذران كند.

امید قائمی درباره گواهی سپرده خاص سعدی تصریح كرد:با عنایت به اینكه بازار گردان گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص طرح سعدی، به تعهدات خود عمل كرده و تمام اوراق متقاضیان فروش را خریداری می كند، امید می رود نرخ سود این اوراق نیز افزایش یابد.

وی در خصوص نحوه محاسبه سود اوراق دردوره ای میان مدت ، اظهار داشت: در بانك وقتی سرمایه گذار اوراق را بازخرید می كند سود كل در مدتی كه اوراق را در اختیار داشته با سود 18 درصد محاسبه می شود در حالی كه در فرابورس سود اوراق در فواصل 3ماهه دریافت ، پس گرفته نمی شود و تنها سود آخرین دوره با نرخ 18درصد محاسبه می شود.

به گفته وی در حال حاضر اوراق با درآمد ثابت متنوعی از جمله صكوك، اوراق مشاركت، اوراق گواهی سپرده خاص و عام در بازار ابزار نوین فرابورس معامله می شود كه نرخ اجاره بهای اوراق اجاره ماهان(1)، ماهان(2) ، اوراق مشاركت بعثت و اوراق مشاركت نارنجستان ،اوراق صكوك بانك سامان به 20درصد افرایش یافت كه از ابتدای اسفندماه اعمال می شود.

وی افزود: نرخ سود اوراق مشاركت مسكن مهر، با مساعدت بانك مركزی ،بانك مسكن و سازمان بورس و اوراق بهادار از 17درصد به 20درصد افزایش یافت .

اقتصام** 9141**1601





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: